اهمیت مشتری مداری

تا به حال با این موضوع مواجه شدین که برخی از کسب و کارها با تمام سادگی مشتریان بیشتری نسبت به برخی کسب و کارهای پر زرق و برق دارند.؟ کلید این راز مشتری مداری است.

اهمیت مشتری مداری امروزه از ضروریات کسب و کارهای آنلاین است. عدم توجه به آن به معنی واقعی کلمه شکست کسب و کارهای آنلاین خواهد بود. مهمترین نکته در مشتری مداری شناخت کامل مشتری، توجه به نیاز ها و خواسته‌ها و همسو نمودن آن‌ها با کسب و کار آنلاین خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا نیازهای اساسی مشتریان را بشناسید و برای آن‌ها راهکار در نظر بگیرید.

اهمیت مشتری مداری در فروش آنلاین

با توجه به رشد روز افزون کسب وکارهای مجازی خریداران قدرت انتخاب بالاتری بین فروشگاه‌های آنلاین متعدد پیدا کرده‌اند. به همین دلیل کسب و کاری فروش بیشتر خواهد داشت که به نیازهای مشتریان پاسخ بهتری دهد. در واقعه رکن اصلی موفقیت در هر کسب و کار توجه به نیاز و رضایت مشتریان است. همین امر باعث شده تا رقابت بین کسب و کارهای آنلاین برای جذب رضایت مشتریان بیشتر ، افزایش یابد. اگر می‌خواهید کسب و کار موفق با  نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید باید مشتری مداری را در راس کار خود قرار دهید.

شناخت مشتری

اولین قدم به سوی مشتری مداری شناخت کامل مشتری است. در واقع شناخت مشتری پاسخ به سوال این است که (مشتری چه می‌خواهد؟ )

در صورتی که پاسخ به این سوال را به درستی بیابد برگ برنده در دست شما خواهد بود.

آگاهی از  نیازها، خواسته‌ها و شرایط مشتری یک امر ضروری برای شناخت کامل اوست. می‌توانید با توجه به اطلاعات مشتریان خود و بررسی آن‌ها شیوه‌های فروش خود را بهینه کنید، مشکلات به وجود آمده را بر طرف کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

با شناخت کامل مشتری می‌توانید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید و با کمترین هزینه تبلیغات مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

با نگاهی به کتاب (مشتری مداری) به قلم مصطفی گمارلو_علی افشاری، برای شناخت بیشتر مشتریان به نه نکته اشاره شده است، که به شرح زیر می‌باشد.

رسیدن به هدف: باید به عنوان یک کسب و کار آنلاین این اطمینان را به مشتری خود بدهید که با خرید از محصول شما به هدف خود خواهد رسید. برخی از اهداف عمومی مشتریان: تولید با کیفیت، افزایش بهره‌وری، رضایت خاطر، افزایش اعتماد، اطمینان و آرامش پس به این مسائل توجه کنید.

تصمیم گیرنده نهایی: شما به عنوان فروشنده بهترین پیشنهاد‌ها را به مشتری خود می‌دهید اما تصمیم نهایی را به عهده خود مشتری بگذارید. در اینصورت او از خرید خود احساس امنیت و اطمینان خواهد داشت.

ایجاد حس خوب: به عنوان یک کسب و کار آنلاین  عزت نفس مشتریان خود را بالا ببرید. در واقع کاری کنید که مشتری احساس بهتری نسبت به خود داشته باشد.

منصفانه برخورد کنید: به بهترین شکل با مشتریان خودبرخورد کنید. منصف باشید و در صورت بروز مشکلی از جانب شما آن را برطرف کنید.

انتظارات معقول: حتما به انتظارات معقول مشتریان پاسخ دهید در غیر اینصورت باید در انتظار گله و شکایت از سوی او باشید. انتظارات معقول مشتریان می‌تواند شامل تحویل به موقع، سالم بودن محصول، قیمت منصفانه، خوش قولی، پاسخ دهی مناسب و سر وقت( برای اینکه بتوانید بصورت ۲۴ ساعته پاسخگو نیاز مشتریان خود باشید از ربات فروش پی میشه استفاده کنید)، پشتیبانی مناسب.

(Visited 88 times, 1 visits today)

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *