داستان

در بهمن ماه سال ١۳۹۶ با تاسیس شرکت کسب و کار نوین فرابین، مسیری نو در برابر جمعی از کارآفرینان و همراهان قدیمی علاقمند به حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، ارتباطات و طراحی قرار گرفت. فرابین برای وارد شدن به اکوسیستم استارتاپی رویکرد کارگاه نوآفرینی (Startup Studio) را با هدف گردآوری ایده‌های نوآورانه و خلاق برای تولید محصولات بامعنا و ارزش‌آفرین برگزید.

درک درست مخاطبین و همدلی با آنان به موازات بررسی روندهای روز کسب و کار و تکنولوژی در سراسر دنیا، نگاه ویژه ما را در انتخاب ایده‌ها و راهبرد‌ها شکل می‌دهد تا علاوه بر خلق ارزش و کارآفرینی، پایداری کسب و کار را ممکن سازیم.

چشم انداز ما

نگاهی به اعداد و ارقام اکوسیستم استارتاپی ایران نشان می‌دهد که سالانه تعداد زیادی ایده سودای سود وارد این بازار شده اما بخش بزرگی از آن‌ها به سرعت از گردونه رقابت خارج می‌شوند و ناامیدی را میان فعالان و سرمایه‌گذاران بیشتر می‌کنند. هدف از انتخاب مدل کارگاه نوآفرینی، دستیابی به راهکاری عملیاتی برای جلوگیری از هدر رفتن این سرمایه‌های انسانی و مادی بوده است. ما می‌خواهیم ایده‌های خوب را تبدیل به محصولات کارآمد کنیم و برای رسیدن به این هدف چرخه یکپارچه و کاملی از خلق ایده تا تولید ارزش را طراحی کرده‌ایم. بهبود مستمر این چرخه برای انتخاب ایده‌هایی که به صورت بالقوه توانایی تولید بیشترین ارزش را دارند، چشم انداز فرابین خواهد بود.

«استارتاپ استودیو فرابین یک شتاب دهنده نیست
بلکه مانند یک کارخانه تولید ایده و راه‌اندازی
محصول عمل می‌کند»

فرابین در گام اول با ایده‌پردازی، بکارگیری تفکر طراحی و پژوهش بر بازار، روندها و مخاطبین مجموعه‌ای از ایده‌ها را انتخاب می‌کند و سپس با توجه ارزش‌های بنیادین خود و شیوه‌های مختلف ارزیابی، برخی از آنان را برای اجرا در دستور کار خود قرار می‌دهد. در مرحله بعدی نیرو انسانی و سرمایه اولیه مورد نیاز برای عملیاتی کردن و خلق محصول را فراهم میکند. در نهایت نسخه اولیه تهیه و با توجه به بازخورد کاربران توسعه محصول را ادامه عملیاتی می‌سازد.
strings-edit
فرابین علاقمند به همکاری و هم‌افزایی با محصولات و استارتاپ‌هایی است که در مراحل مختلف رشد خود نیاز به همراهی و بهره‌گیری از امکانات بیشتری دارند. انتقال تجربه، فراهم نمودن سرمایه انسانی و مالی مورد نیاز، تسریع روند رشد و… اهداف همکاری فرابین را با دیگر مجموعه‌های فعال تشکیل می‌دهند.
(Visited 126 times, 1 visits today)